Værdier

Værdier

fredag den 11. marts 2016

Åbenheden der blev væk...?

Så skydes værdi-ugen om Åbenhed i gang. Jeg har varmet op til denne her uge længe. I hvert fald så længe at alle mine Åbenheds-bolcher er blevet væk. Venlige medarbejdere gav mig nye åbenheds-bolcher og hvad sker der så.....? De er også væk.......

Heldigvis er det kun omsat i bolcher at åbenheden er blevet væk. Jeg syntes, at vi er en arbejdsplads med rigtig højt til loftet ift. åbenhed.  En arbejdsplads hvor man kan sige hvad man mener og hvor der er et højt kommunikations niveau mellem medarbejdere og ledere.

Et af de fora hvor åbenhed bare er en helt afgørende forudsætning er i MED-systemet. Hvis åbenhed ikke er et bærende princip så er møderne ikke særlig værdifulde. På BV-MED-møderne syntes jeg at vi har en rigtig god tradition for at drøfte alle emner åbent og fordomsfrit. Den åbenhed medfører gode dialoger og drøftelser fra mange forskellige perspektiver. Åbenhed handler nemlig ikke bare om at ledelsen er åbne overfor medarbejderne. Det handler mindst lige så meget om, at medarbejderne er åbne over for lederne og faggrupperne er det mellem hinandens områder. Det er en fornøjelse at drøfte fx sygefravær og repræsentanten fra et fagområde giver gode råd til andre fagområder og det bliver afgivet og modtaget i en ånd af åbenhed og tillidsfuldhed. Vi skal være åbne for at lære og lære fra os.

Vi kan altid blive bedre. Derfor glæder jeg mig til ugen hvor vi sammen kan udvikle hvad åbenhed betyder for os her i kommunen. Har du et bud på hvordan vi bliver endnu bedre?
Eller hvor man får flere bolcher....?

vh/Christine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar